* různé způsoby poznání a vysvětlení kupního (spotřebního) chování
1. EKONOMICKÁ RACIONALITA
2. PSYCHOLOGICKÉ FAKTORY
3. SOCIOLOGICKÉ FAKTORY
4. MODEL PODNĚT – ODEZVA
ad ekonom. racion. – člověk uvažuje o koupi z hlediska prospěchu, který mu daný výrobek přinese. Pokud je tento přínos větší než náklady vynaložené na jeho pořízení, zákazník ho koupí.
Je jasné, že první tři způsoby vysvětlení kupního chování jsou dílčí a v podstatě se uplatňují všechny zároveň. Proto čtvrtý způsob vychází z jiných principů a snaží se o komplexnost. Podstatou u modelu chování spotřebitele Podnět – Odezva (reakce) je řešení základního problému, jak bude spotřebitel reagovat na různé kupní stimuly.
Podněty
Marketing prostředí
4 „P“ ekonomické
výrobek technologické
místo kulturní
propagace politické
cena přírodní
Černá skříňka spotřebitele
Vlastnosti kupujícího Rozhodovací proces kupujícího
kulturní zjištění potřeby
sociální sběr informací
osobní hodnocení alternativ
psychologické kupní rozhodnutí
ponákupní chování
Odezva – kupní rozhodnutí
Volba výrobku
Volba značky
Volba prodejce
Načasování koupě
Volba množství
Žádné komentáře:
Okomentovat