Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Informační management

Jedno upozornění - rozhodně je potřeba ve firmě definovat funkci manažera zodpovědného za ICT (resp. ICT a správu znalostí). Můj osobní názor je, že každá firma by měla mít ve vrcholovém managementu alespoň někoho, kdo se o tuto oblast zajímá a rozumí jí. Na druhé straně schopných lidí není nikdy dost. Nejhorší možnou variantou je nadšenec, kterého tato oblast fascinuje, ale v podstatě jí příliš nerozumí. Ale zodpovědný někdo být musí. A pokud se tento zodpovědný manažer v dané problematice dostatečně neorientuje, musí najít řešení, jak zabezpečit potřebnou informovanost pro kvalifikovaná rozhodnutí. A rozhodnutí v této oblasti se měří i u nejmenších firem na statisíce a u těch velkých na stamilióny. Často se stává (viz článek "Inteligence firmy" - co si kupují manažeři s velkým systémem), že právě proto, aby vrcholoví řídící pracovníci nemuseli věnovat (z jejich pohledu) zbytečné úsilí (a v určitém smyslu mohou mít pravdu) do výše popsaného postupu, vyberou to řešení (často první, které se objeví), které se jeví být nejspolehlivějším a nejméně rizikovým. Ovšem vybraný systém vůbec nemusí odpovídat reálným potřebám. Může se stát obrovskou zátěží, která dokáže firmu zlikvidovat.

Gary Hamel: "Dnes se na strategii cení její originalita. Otázka, kterou bych položil šéfovi IT, by zněla: - Jaký podíl vašich investic do IT doopravdy vytváří konkurenční výhodu, která je v daném oboru nová? Žádná hra na babu, žádný závod ve zbrojení, ale nová a originální konkurenční výhoda. - Firmy, které z IT dokáží vytěžit nejvíce konkurenčních výhod, jsou takové, které nejméně ze všech závisí na externím vývoji, na dodavatelích, ASP apod. ... Ředitelé IT si musejí klást tuto otázku: - Jakým způsobem přispívám k růstu tržeb? - ... Ředitelé IT by na sebe měli pohlížet jako na šéfy inovací."

Žádné komentáře:

Okomentovat