Převzato z www.outsourcingit.info (http://outsourcingit.info/clanky.php?id=5)
V posledních několika letech se pojem outsourcing stává stále oblíbenější problematikou v klíčové otázce, kterak řešit správu a provoz podnikového IT. Využitím outsourcingu v pozici nahrazení určité části podnikových zdrojů pomocí externích sil se stává podnikové IT více flexibilnějším vůči konkurenci a dochází i ke zploštění celé podnikové infrastruktury.
V dřívějších dobách byla tendence k outsourcingu jen určitě části podniku (šlo např. o provoz help desku, správu podnikových dat, apod.), postupem času ovšem začaly mateřské firmy více důvěřovat svým smluvním partnerům a začalo tím pomalu docházet k vytěsňování celých IT oddělení. Pro firmu to byl bezesporu veliký krok do neznáma - cílem tohoto kroku byl předpoklad, že využitím outsourcingu IT dojde ke zkvalitnění poskytovaných služeb vzhledem k pravděpodobné větší znalosti novinek a trendů v tomto oboru ze strany outsourcingového poskytovatele, avšak bylo nutno počítat i s opačnou eventualitou, tj. naprostého selhání dodavatele služeb a tím i ohrožení fungování celého podniku. V řadě literatuřy zabývající se mikroekonomickými otázkami se můžeme dočíst, že většina lidí je z hlediska vztahu k riziku aversní, tzn. preferuje jistou alternativu před alternativou riskantní. Možná nás nyní napadne otázka, co má ekonomická literatura co dělat s rozhodováním o využívání outsourcingu. Musíme si ale uvědomit, že rozhodnutí o tom, co využít a co nikoliv nesedí bedrech počítačových sestav, ale na lidech. Jsou to právě šéfové podnikových IT oddělení a řídící orgány podniků, kteří dělají takováto rozhodnutí. Z těchto důvodů dochází k tomu, že převážná většina podniků je ochotna outsourcovat pouze určitou část svého podniku, nikoliv však celé. Nechávají si tak alespoň klíčové části IT oddělení ve své moci. Zkusme se nyní podívat, jaké části podniku firmy nejvíce outsourcují:
Žádné komentáře:
Okomentovat