Z pozice managementu a podnikání se poukazuje na četné problémy a nedostatky. Vznikají zklamání z reálných přínosů IS pro výsledky manažerské práce, tedy nenaplnění manažerských očekávání. Nedochází k naplnění základních nároků, které požaduje IM. Znamená především nezlepšení kvality práce s informacemi, adaptibility organizace na konkurenční prostředí, schopnost rozhodování, získání výhody na trhu, produktivita podniku atd.
Především se jedná o tyto nedostatky, které by měly být východiskem pro aplikaci IM při tvorbě, zavádění a využívání IS:
• chybné pojetí IS
• přehnané soustředění na nízkou úroveň zpracování dat
• nedostatečné zapojení manažerů do vývoje IS
• nedostatek skutečné podpory ze strany vrcholového managementu
• úzké zaměření projektantů IS
Tím dochází k podcenění zásad IM.
Závěr
Z hlediska IM se zájem soustřeďuje na informační procesy probíhající v organizaci a zajišťující její řízení. To znamená soustředit se spíše na rozvoj (vývoj) IS a životní cyklus brát jako jeho významné etapy. Záměry IM se soustřeďují na poznání a dosažení cílového chování organizací. IS je považován za jeho klíčový předpoklad. Působnost IM v podniku integruje takové procesy, jako jsou reengineering, podpora učící se organizace, formování podnikových strategií apod.
Dalším příkladem aplikace IM je reengineering.
Žádné komentáře:
Okomentovat