Otázky rozvoje inf.společnosti jsou řešeny v celé šíři – od otázek legislativních až po otázky technologické. Součástí řešení SIP jsou i návrhy v řešení potenciálních negativních dopadů informatizace společnosti jako je možnost omezenějšího uplatnění občanů s nižším vzděláním a nutnost změny koncepce vzdělávání občanů. Změna způsobu vzdělávání se bude projevovat zejména v oblasti elektronické administrativy(e-administrativa) a elektronické demokracie (e-governance). Proces vzdělávání bude muset být zaměřen nejen na lidi vstupující do života, ale s intenzivní integrací IS/IT do běžného života prakticky na všechny skupiny obyvatelstva. Proto je vzdělávání jednou z hlavních a rozhodujících priorit realizace SIP.
Ve finální fázi je velký důraz kladen dostupnost inf.služeb prakticky každému občanovi prostřednictvím sítě informačních kiosků ve vybraných lokalitách po celé ČR.
Rozhodujícím limitujícím faktorem pro realizaci SIP jsou finanční možnosti ČR resp. schopnost hospodárně vynakládat prostředky státního regionálních rozpočtů na dossažení jejich maximální efektivnosti
Dokument vymezuje dále cíle SIP, úlohu státu (resp. státní a veřejné správy) při její realizaci, podmínky a prioritní oblasti této realizace.
Žádné komentáře:
Okomentovat