Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

3. etapa – začátek 90. let

• Ve stále větší míře se akcentuje využití prostředků výpočetní techniky a IT k zabezpečení kvalitní manažerské práce (tj. efektivního dosažení poslání a cílů organizace)
• Teoretici i praktici moderního managementu si začali stále více uvědomovat, že tvůrčí a zároveň klíčová manažerská práce je založena na informačních procesech.
Myslí se tím individuální schopnosti vybírat, zpracovávat a verifikovat data, transformovat data na informace odpovídající subjektivním potřebám manažerů, umět tyto informace adekvátně (účelně a účinně) využívat v rámci kvalitních manažerských znalostí (kvalifikace).
• Dnes je informační systém založený na IT je součástí nezbytných nástrojů manažerské práce
• Cíle manažerské práce se však vlivem nových možností, které IS/IT nabízejí, mohou ve srovnání s původními cíli z minulosti měnit. Jde o nový smysl(přesmyslení) a redefinici některých cílů manažerské práce(reengineering). Jde o prioritu manažerské účelnosti (effectiveness – umět dělat správné věci). Teprve potom si manažeři začínají klást další požadavek a to, že účel má být zajišťován ekonomicky účinně.
• management nám určuje cíle, kterých chceme dosáhnout; účel nám determinují nástroje, které k jejich dosažení budeme využívat – (účelnost, cílovost)
• Toto pojetí se snaží překonávat jednostranné chápání informačního managementu, které bylo orientováno pouze na hospodářsky účinné využívání IS/IT.

Žádné komentáře:

Okomentovat