Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Multimediální prezentace

Multimédia jsou definována jako spojení textu, obrazu, zvuku a animovaných obraz . Multimediální prezentace tedy využívá kombinace různých způsobů působení na publikum. Multimediální prezentace může být dvojího typu:
• Celá prezentace je připravena pro provozování na počítači. Toho se používá zejména:
o na výstavách a veletrzích, kdy taková prezentace běží na některém počítači ve stánku a láká publikum k hlubší prohlídce stánku,
o pro jednotlivého uživatele, který si takovou prezentaci přehrává doma nebo v práci většinou sám nebo s minimem spolupracovníků či známých (v tomto případ lze v prezentaci použít hypertextových odkaz a různých jiných aktivit uživatele).
• Multimediální celek je určen jako doprovod a pomůcka k ústní prezentaci. Používá se např . v předváděcích místnostech lepších firem, kde zájemci a potenciální zákazníci získávají informace o firmě a jejích produktech. Můžeme samozřejmě tento typ použít i pro prezentaci např. při přednášce ve škole i pro veřejnost nebo při školení.
Příprava multimediální prezentace je vysoce odbornou záležitostí. Vyžaduje znalosti, zkušenosti, vkus, tvůrčí schopnosti a nápady a to v oblasti text , typografie, grafiky, hudby, práce se zvuky, fotografie, filmu, videa atd. Je nutno:
• Pořídit základní materiál pro každý obor (text, audio, grafiku, video) – buď s využitím archivu (hudebních nahrávek, videoklip apod.) nebo vytvořením dané složky.
• Upravit získaný materiál (editovat text, sestříhat zvuky i animované obrazy, upravit fotografie apod.).
• Integrovat upravené složky do multimediálního celku.
Cílem práce má být prezentace, ne několik samostatných tvůrčích uměleckých výbojů (z nichž každý je sice nádherný, ale n jak to „nejde dohromady“).

Žádné komentáře:

Okomentovat