Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Svět podnikání je

• stále menší (globalizace)
• proměnlivější (rychlé, větší a častější diskontinuální změny)
• propojenější a citlivější (hmotné, finanční a zejména informační integrační vazby)
Důsledkem je potřeba výrazně měnit postupy manažerské práce v prostoru a čase. Vzniká nové prostředí – nová ekonomika (prostor se zmenšuje a čas se zkracuje)
Novou ekonomiku popisují tři významné práce:
První je K. Ohmae The Invisible Kontinent
• Rozděluje novou ekonomiku do čtyř dimenzí – reálné ekonomiky, globální, kybernetická a obecně uznávaných finančních indikátorů. Pro vytváření podmínek fungování uvedených čtyř dimenzí nové ekonomiky je nezbytné realizovat postupně dva rozhodující kroky. První je osvobození se od odkazu starého světa od minulosti svázané s prací v podmínkách národních ekonomik a druhým je včasná příprava na život v podmínkách nového kontinentu.
Druhým je práce L.C Thurowa – Building Wealth
• Thurow zdůrazňuje, že stavební podmínky nové ekonomiky na přelomu 20. a 21. století vznikají především z interakce šesti nových technologií. Jsou to mikroelektronika, počítače, telekomunikace, nové umělé materiály, robotizace, biotechnologie. Tyto technologie na straně jedné spoluvytvářejí novou ekonomiku, na straně druhé zároveň poskytují možnosti výrazné inovace dosavadní ekonomiky resp. průmyslových oborů a postupů.
Třetím je práce Kanterové Evolve Succeeding in the Digital Culture of Tomorrow
• Kanterová hodnotí vznik nové ekonomiky ve vazbě na vznik a působení nové kultury organizace. Kanterová zdůrazňuje že klíč k pochopení a uplatnění výhod nové ekonomiky není v technologii a elektronické komunikaci, ale v kooperačních vztazích lidí, kteří ji v určitém prostředí e-kultury realizují. Bez vztahů pozitivní kooperace v partnerských vztazích elektronické komunikace by žádná z forem e-commerce, e-business nemohla být úspěšně uplatňována.

Žádné komentáře:

Okomentovat