Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Doporučení, které je třeba dělat abychom byli inovativní (Drucker):

• Cílevědomě analyzovat předchozích 7 zdrojů inovačních příležitostí
• Vyjít do terénu, dívat se kolem sebe, ptát se a naslouchat očekáváním, hodnotám a potřebám zákazníků. Dále hodnotit předpoklady použitelnosti inovačních příležitostí a způsoby jak toho nejlépe dosáhnout.
• Snažit se o jednoduché a jasně aplikačně zaměřitelné inovace, neutápět se od začátku v složitostech. Měla by být určena jen k jednomu účelu, protože jinak uvádí ve zmatek.
• Efektivnost inovací zjišťovat postupem od dílčího, konkrétního užití v malém měřítku (s malými rizikovými náklady, na malé ověřitelném trhu, s možností snadných změn) Jinak totiž nebude dostatek času na úpravy a změny.
• Cíl inovace zaměřit na dosažení vedoucího postavení v prostředí, kde má být užita. Jinak vytváří pouze příležitost pro konkurenci.

Varování čemu se v inovační aktivitě vyhýbat (Drucker):
• Nesnažit se o příliš chytrá a složitá řešení, protože s důsledky inovací budou pracovat většinou průměrní lidé.
• Vyhýbat se diversifikaci a tříštění sil snahou dělat mnoho věcí najednou s rozptýleným úsilím a roztříštěnými zdroji. Inovace potřebují podporu soustředěné energie jednotného úsilí. Důležité je také vzájemné porozumění mezi lidmi, kteří pracují na inovaci.
• Nepokoušet se inovovat pro dlouhodobý horizont budoucnosti, ale pro přítomnou potřebu.

Tři podmínky, které musí inovace splňovat, má-li být úspěšná (Drucker):
• Inovace vždy znamenají práci a chtějí píli, znalosti, vynalézavost i koncentrované úsilí.
• Chtějí-li inovátoři uspět, musejí inovátoři stavět na svých přednostech, resp. umět si vybrat z inovačních příležitostí, které vidí.
• Inovace musejí být orientovány na trh a dokonce se jím musí řídit.

Žádné komentáře:

Okomentovat