Množina sekvenčních i paralelních manažerských fcí jsou svou podstatou informační procesy práce lidí. Proto ve většině klasifikací a účelovém uspořádání IS lze orientačně identifikovat možné aplikační oblasti IM. Jedná se tedy o uplatnění IM na základě konceptu manažerských fcí (stejně tak u pojetí kritických faktorů úspěchu).
Informační procesy představují datové toky, tj. předávání informací uvnitř společnosti.
Podnikatelská strategie
Oblasti účelného, a pak účinného uplatnění (aplikaci) IM v organizaci by měly vyplynout z reálných potřeb firmy zajistit správě stanovené cíle své činnosti, zejména závažné cíle dlouhodobějšího charakteru. Tím se dostáváme k podnikatelské strategii.
Podnikatelská strategie je:
• základním programovým rámcem pro vymezení dílčích cílů, místa a systémových vazeb aplikací IM. Za jednu z podstatných částí bývají považovány koncepční záměry rozvoje a uplatnění IM. Pro případné aplikace by měla dát kritéria správné účelnosti („effectiveness“) a rozumně alokovat (v prostoru i čase) základní zdrojové zajištění a jejich realizaci.
• plánovací základnou pro stanovení hlavních cílů rozvoje firmy a postupů pro jejich dosažení.
• je součástí manažerské fce plánování
• otevřený systém sladěných záměrů a předpokladů pro rychlé a efektivní reakce na měnící se příležitosti i hrozby podnikatelského prostředí
• v rostoucí míře se prosazuje proaktivní přístup k tvorbě a implementaci podnikatelské strategie
• jen míra úspěchu na trhu je spolehlivým kritériem její kvality
Především práce H.I.Ansoffa „Implanting Strategic Management“, M.E.Portera „Competitive Strategy“, G.Hamela a C.K.Prahalada „Competing for the Future“.
Žádné komentáře:
Okomentovat