Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Základní postupy manažerské práce

Podnikavost se může realizovat buď využitím příležitostí vzniklých náhodně, nebo příležitostí vytvářených cílevědomou aktivitou.
V případě příležitosti vzniklé cílevědomou aktivitou je důležité aby realizátor podnikové akce :
• měl ideovou představu (vizi) ziskové podnikatelské příležitosti
• měl motivaci podnikatelskou příležitost zvládnout
• znal správné načasování podnikatelské akce
• byl na podnikatelskou příležitost profesně a kvalifikačně připraven
• měl promyšlený a přiměřeně propracovaný podnikatelský záměr
• měl zabezpečeno nezbytné zdrojové zajištění
Správná orientace podnikavosti je podmíněna především znalostí trhu a jeho pravděpodobného vývoje, neboť tam se v konečném důsledku realizuje.
Základní logika zpracování podnikatelské strategie
• Představa a podnikatelské uplatnění (co chci dosáhnout) popř. poslání (vize) organizace
• Rozbor vnějšího okolí organizace
• Rozbor vlastní vnitřní podnikatelské situace organizace
• Vyhodnocení specifických předností organizace jako celku i jednotlivých oborů podnik.činnosti
• Rozbor zdrojových možností
• Stanovení soustavy cílů organizace a variant scénářů jejich dosažení (stanovení cesty strategie)
• Vyhodnocení a výběr preferovaného scénáře strategie
• Zpracování postupu realizace scénáře. Dekompozice do soustavy sladěných dílčích strategií a to
o celkové strategie, funkcionálních strategií, oborových strategií
• Postupná realizace strategie, jejich průběžné „navigační změny“.

Žádné komentáře:

Okomentovat