- předpoklad pro tvorbu strategie a plánování
o horizont prognózy
o metody prognózování
kvalitativní
metody extrapolace časových řad – trend, periodická složka, náhodná
služba
horizont extrapolace >= ˝ délky minulého zkoumaného období
kauzální modely
- metoda vedoucího trendu
- regresní analýza
- faktorová analýza
Marketingový mix
autor – Neil M. Borden
Kombinace metod a nástrojů marketingu a jejich timing (načasování) tak, aby se dosáhlo nejlepších výsledků při zpracování trhu a uspokojování zákazníků
• 4 základní součásti marketingového mixu – „4 P“
PRODUCT - výrobek a výrobková politika
PRICE - cena a cenová politika
PLACE - distribuce a distribuční politika
PROMOTION- komunikace a podpora prodeje
(by Jerome Mc Carthy)
-„jde o soulad a přesný poměr použitých nástrojů – podobně jako u pečení dortu“
Mark. mix byl zpracován v době, kdy byla rozhodující výroba a průmysl, nyní stále větší význam nabývají služby. Úpravy, doplňování dalších P… (personality, people, packing…) nebo i jiných písmen. (4P se ale stále bere jako základ při výuce marketingu)
Žádné komentáře:
Okomentovat