Marketing. mix
výkony organizace cena jako odměna za výkon
cenová úroveň
výrobek distribuce komunikace cenová diferenciace
(public relations-překlad)
značka odbytové reklama
cesty úvěrové aplateb.
design logistika podpora prodeje podmínky
servis
osobní prodej
sortiment public relations
záruky
Výrobek – srdce marketingu
• definice
• výrobek – jádro prodejní a odbytové politiky (determinuje, tzn. určuje rozhodnutí v ostatních submixech)
• komplexní (totální výrobek)
soubor vlastností (charakteristik)
• charakteristiky funkční
- hmotné (např. technické)
- služby - doplňují výrobek (servis apod.)
- tvoří samu podstatu výrobku (bankovní produkt – životní pojištění, hypotéční úvěr-tj.vlastně služba
• charakteristiky spojené s výrobkovým image
What is PRODUCT?
A product in marketing terms means anything that can be offered to someone to satisfy a need or want. (P. Kotler)
(Výrobek je v marketingovém pojetí znamená něco (cokoliv), co může být někomu nabízeno za účelem uspokojení jeho potřeb nebo požadavků.)
Žádné komentáře:
Okomentovat