Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ORGANIZACE DISTRIB. CEST

- KONVENČNÍ MARKETING. DIST. CESTY
(jednotlivé články na mark. cestě jednají samostatně a nekoordinovaně. Všechny se snaží o maximalizaci svého zisku. Žádný nemá podstatnou kontrolu.)
- SNAHA O KOORDINACI ČINNOSTÍ
• vertikální marketing. distribuční systémy
spojení všech subjektů na různých úrovních marketing. cesty. Jednotný celek se společ. cíli (působí na trzích spotřeb. zboží); např. spojení výrobce, velkoobchodu a maloobchodu.
• horizontální mark. distribuční systémy
spojení dvou na stejné úrovni mark. cesty. Cílem je dosažení vyšší účinnosti společným provozováním činností (např. výrobci vín se dohodnou že budou společně nakupovat hrozny – možno získat množstevní slevy apod.)
• vícenásobné mark. distribuční systémy –využívají více alternativních způsobů distribuce (typů distrib. cest) pro určité zboží. (např. část dodává do hypermarketů, část prodává ve vlastní prodejně, část dopravuje sám, část si odvážejí velkoobchody samy..
viz skripta......-vypsáno viz víše-

VÝBĚR MARKETING. DISTRIB. CEST
- požadavky
o jsou budovány pro delší období
o zvažovat perspektivy a vývoj distr. syst. podniku
o potvrzení dlouhod. závazků k odběratelům

- faktory ovlivňující výběr
o výrobek (charakter, fyzic. charakteristiky, živ. cyklus)
o dodavatelské výrobní podniky
o trhy, poptávka, spotřebitel
o distribuční mezičlánky
o faktor prostředí
o respektování podmínek a cílů
 účinné dosažení cílov. trhu, segmentu
 optimální uspokojení zákazníků na nich
o výběr nejefektivnější cesty
o dosažení cílů distr. cesty

Žádné komentáře:

Okomentovat