DISTR. CESTY VÝROB. PROSTŘEDKŮ
- základní typy
I. Výrobce =====================================> průmysl. spotřebitel (uživatel)
II. Výrobce ========> průmysl. velkoobch. organizace =========> průmysl. spotř. (uživ.)
Výrobce =======> zprostředkovatel ===================> prům. spotřebitel
Výrobce =======> obchodní pobočka ==================> prům. spotřebitel
III. Výrobce ===> Zprostředk.===> Prům. velkoobch. ==========> Prům. spotřebitel
Výrobce ===> Obch. poboč.==> Velkoobchod ===========> Prům. spotřebitel
Hlavním typem jsou přímé cesty, anebo přes zprostředkovatele (nové).
Velkoobchodní organizace - specializované (výhoda – informace o konkur)
- univerzální (výh. – možnost získat nové spotřebit. kteří původně
nevyžadovali naše výrobky)
DISTRIB. CESTY SPOTŘEB. PŘEDMĚTŮ
(použití zejména nepřímých cest)
- je ve skriptech)
>> přes velkoobchod >> maloobchod
hlavně: Výrobce ====> Velkoobch.==> Maloobch. ===> Koneč. spotřeb
FORMY PŘÍMÉ CESTY
- prodej ve vlastních prodejnách
- podomní prodej
- prodej přes automaty
- přímý marketing
NEPŘÍMÉ DISTR. CESTY
- zboží s nízkou jednotkovou cenou, často kupované
- standardní výrobky široce prodávané
- výrobky prodávané na nejrůznějších trzích
Přímý marketing:
- prodej poštou
- zásilkový prodej (objednáv. z katalogů)
- telemarketing (objednáv. prostř. telefonu)
- prodej na základě televizních informací
- prodej prostřednictvím elektronických médií
Článek podporuje:
lisovna, vstřikování plastů , plastové reklamní předměty
Žádné komentáře:
Okomentovat