Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Marketingový výzkum

Marketingový výkum je systematická identifikace info, sběr info, interpretace a prezentace info vztažená k určité marketingové situaci, se kterou se podnik nebo organizace setkává.
( P. Kotler)

Typy marketingového výzkumu
• MONITOROVACÍ – sledujeme denní situace (zisk, zásoby, prodej..)
• EXPLORAČNÍ (PŘEDVÝZKUM)
Mapování problému, jeho identifikace
• DESKRIPTIVNÍ (POPIS – STRUKTURA PROBLÉMU)
• KAUZÁLNÍ (PŘÍČINY, DŮSLEDKY)

TŘÍDĚNÍ INFORMACÍ
Nejobvyklejší:
* Primární (Field research – průzkum v terénu) * Sekundární (Desk research – od stolu)
nové informace-musím je zjistit sám již dříve získané info – statistiky, prodejci,
výzkumné zprávy apod.

* Interní (v podniku) * Externí (zvenčí, mezi podniky)

* Kvantitativní * Kvalitativní

Podle obsahu členíme informace na:
• Informace o faktech
• Informace o znalostech
• Informace o mínění
• Informace o záměrech
• Informace o motivech

Požadavky na informace (musí být:)
• relevantní
• validní
• spolehlivé
• dostatečně rychlé a nákladově přijatelné


Aktuality: dnes po dlouhé době USD a ropa posílily. Dow Jonesův index (amer. akcie) naopak poklesl. Dlouhodobá prognóza >> vzestup kurzu Kč vůči USD (až k 33Kč/USD),
Posilování Kč vůči Euru, posil. Eura vůči dolaru.
Příležitosti našich podniků v souvislosti s konfliktem – plynové masky, antibiotika – farmaceutický průmysl,
Malé zbraně – Zbrojovka Uherský Brod – prodej v USA, antivirové programy, zabezpečovací zařízení české výroby.
V ČR je poměr 1 auto na 3 obyvatele, z býv. Zemí východního bloku jsme druzí za Slovinskem (2,3), třetí je Polsko (4). V zemích EU je ale průměr 7,25 – tzn. Že po našem přistoupení bude mít tendenci se vyrovnávat s naším – je tu příležitost našich automob. Firem najít odbyt v zahraničí.
Povinné ručení automobilů – rozšířila se konkurence (licenci má v souč. době asi 10 firem –
v minulých letech byl jen 1 monopolní poskytovatel) – je možné zde sledovat velký konkurenční boj – podpora prodeje, ceny;
Schvalování státního rozpočtu na příští rok – sledovat

Žádné komentáře:

Okomentovat