Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Marketingový výzkum – pokračování ./.

Marketing. výzkum - POZOROVÁNÍ
- ŠETŘENÍ
- EXPERIMENT
- KVALITATIVNÍ METODY


- POZOROVÁNÍ – ve své realizaci je jednoduché, nemá příliš široké uplatnění na rozdíl od šetření. (např. chceme zjistit průjezdnost křižovatek – počítáme auta..) Používá se jako doplňková metoda k ostatním
>> sledujeme jevy a procesy smyslově vnímatelné, zaznamenáváme je, nezasahujeme však do nich.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozorování - standartizované - předem jsou stanoveny metody a postupy pozo-
rování
- nestandartizované - je dán pouze cíl; způsob pozorování závisí na
pozorovateli

Pozorování - osobní - pozorovatel (člověk) provádí sledování
- mechanické - pozorování provádí technika (např. kamery, záznamy, turnikety, počítadla hovorů…

Pozorování - skryté - sledovaný objekt neví, že je pozorován – tato metoda je
častější kvůli snaze o objektivnost pozorování a o jeho
nezávislý průběh
- zjevné - sledovaný objekt ví, že je pozorován

Žádné komentáře:

Okomentovat