Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

KUPNÍ ROLE

(např. při koupi auta)

- INICIÁTOR – 1. NÁVRH NA KOUPI
(formuje a iniciuje potřebu koupit)
- OVLIVŇOVATEL – NÁZORY A RADY

- ROZHODOVATEL – UČINÍ KONEČNÉ ROZHODNUTÍ

- KUPUJÍCÍ – PROVEDE VLASTNÍ NÁKUP

- UŽIVATEL – OSOBA UŽÍVAJÍCÍ VÝROBEK



KUPNÍ ROZHODOVÁNÍ – FÁZE KUPNÍHO ROZHODOV. PROCESU

ZJIŠTĚNÍ SBĚR HODNOCENÍ KUPNÍ PONÁKUPNÍ
POTŘEBY INFORMACÍ ALTERNATIV ROZHODNUTÍ CHOVÁNÍ

identifikace osobní zdroje hlediska postoje ostatních spokojenost
problému komerč. zdroje jejich důležitost neočekáv. vlivy (posílení)
veřej. zdroje vnímaná užitná vnímané riziko nespokojenost
zkušenost hodnota (disonance)

Kupní chování institucí

29.10. – písemka – bude tam dosavadní látka včetně Marketingového výzkumu, který dobereme příště; délka testu 25-30 min. – budeme rozdělení na půlky, každá ho bude psát v jiné části hodiny; bude se skládat ze 4 otázek (velký rozsah – odpověď bude delší povídání – vybrat si to podstatné).

Aktuality: Pokles prodeje aut ve světě – „CNN efekt“ – krize ve světě způsobí okamžité snížení prodeje automobilů (krátkodob.); očekává se snížení tempa hosp. růstu v ČR – řekl to guvernér ČNB Tůma; udílení Nobelovy ceny za ekonomii – dostali ji tři amíci za práci v oboru „Fungování trhu při asymetrických informacích.
Dolar, Euro, Ropa – stále je nízká cenová úroveň, Invex – veletrh informační a telekomunikační techniky., Zkrachoval provozovatel Mc Donalds v Brně – prý kvůli špatnému marketingovému průzkumu.

Žádné komentáře:

Okomentovat