FÁZE KUPNÍHO ROZHODOVACÍHO PROCESU
* Základních 5 fází spotřebitelského kupního rozhodování se rozkládá do členitější struktury
(5 fází – viz poslední tabulka v minulé přednášce (zjištění potřeby, sběr informací…)
• Rozhodování (identifikace) problému
• Bližší určení potřeby
• Hledání dodavatele
• Navázání kontaktů
• Zadání nákupních kritérií a podmínek
• Zhodnocení nabídek dodavatelů
• Zvážení možností rozpočtu
• Ohodnocení speciálních alternativ
• Dojednání speciálních podmínek
• Uzavírání smluv
• Užití
• Zpětná vazba
Segmentace trhu – neexistuje výrobek, který by uspokojil potřeby všech, každý má jiné potřeby, je potřeba rozdělit zákazníky na menší segmenty (skupiny) podle určitých kritérií – v rámci těchto skupin předpokládáme, že se budou v určitých situacích chovat stejným způsobem. Zaměříme se na urč. segment, jehož potřeby chci uspokojit.
(příklad – hodinář si udělá následující segmenty
Boháči - budou požadovat drahé, značkové hodinky (otázka prestiže a odlišení se)
Ženy s módním cítěním - hlavní roli bude hrát design hodinek
Tzv. technologičtí maniaci - důraz na mnohofunkčnost, univerzálnost hodinek
Šetřílci - jednoduché hodinky, které prostě jen měří čas, moc nestojí)
===================================================================
Žádné komentáře:
Okomentovat