(SKRIPTA-PODOBNÉ)
Propagace Podpora prodejů Public relations Osobní prodej
*tištěné a vysílané *soutěže, hry, loterie *články v tisku *prezentace při prodeji
reklamy *vzorky zdarma *projevy *prodejní setkání
*časopisy *veletrhy a výstavy *semináře *follow up
*odznaky *kupóny *charitativ. dary *servis
*výstavky *rabaty *sponzoring ....
*katalogy *dárky *výroční zprávy
*slevy při vrác.starší *lobby
verze *styky se společností
*úvěry s níz. úroky
==============================================================
PROPAGACE
• nejviditelnější, tradiční činnosti marketingu
• placená forma neosobní prezentace a podpory (výrobků, služeb, firem)
• předmět propagace
o propagace výrobku a značky
strategie: positioning
kooperativní propagace
srovnávací propagace
o propagace firmy (instituce)
• propagace podle cílů (souvisí s život. cyklem výrobků)
o informativní propagace
o přesvědčovací propagace
o připomínková propagace
Positioning – umístění výrobku v hlavě spotřebitele – abychom vzbudili různé asociace
Srovnávací propagace – bývala zakázána – dnes můžeme říci, že máme lepší výrobky, protože mají ty a ty parametry (musíme je mít ověřeny zkušebnou)
5M rozhodovacích procesů:
mission, money, message, media, measurement
(cíl a účel reklamy, rozpočet na reklamu, co chceme sdělit, jak chceme sdělit – jakým médiem, jak budeme vyhodnocovat úspěšnost)
Zajímavost: 30 sekund reklamy na Nově během vysílání filmu Titanic stála 600 000 Kč. (pořad sledovalo 36% Čechů).
Žádné komentáře:
Okomentovat