Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PROPAGACE – NÁKLADY

(KDY JSOU VYSOKÁ A KDY NÍZKÉ (PŘI JAKÉM TRŽ. PODÍLU, KONKUR. ATD)):

SPÍŠE NÍZKÉ NÁKL. NA PROPAGACI SPÍŠE VYSOKÉ

UKAZATEL

NÍZKÝ TRŽNÍ PODÍL VYSOKÝ
ŠPATNÁ FIN. SITUACE DOBRÁ
SLABÝ KONKUR. TLAK SILNÝ
VYSOKÁ ZNÁMOST (POSTAVENÍ) NÍZKÁ
NÍZKÁ KVALITA VÝROBKU VYSOKÁ
MALÝ VELIKOST TRHU VELKÝ


PODPORA PRODEJE
působí okamžitě, krátkodobě X reklama, která musí být intenzivní..

• činnosti a materiály působící jako přímý stimul (sezónní slevy)
• charakteristické vlastnosti
• podpora prodeje – členění
o podle předmětu zájmu
 konečný spotřebitel
 firma (prostředník na distribuční cestě)
o podle výrobků
 nové
 zavedené

PUBLIC RELATIONS (vztah k veřejnosti)
DEF:
P.R. je cílevědomá, plánovitá, soustavná činnost, jejímž cílem je vytvoření prostředí respektu, porozumění, důvěry, sociální odpovědnosti mezi organizací a její veřejností, v němž může být dosaženo základních cílů organizace.

• PUBLICITA
o kladná
o záporná

• PUBLIC RELATIONS A PROPAGACE
nástroj mezi marketingem a managementem – public relations (týká se celého podniku, dlouhodob.), propagace (týká se výrobků – krátkodob).

• SKUPINY VEŘEJNOSTI
o finanční veřejnost
o sdělovací prostředky
o vládní veřejnost
o občanská veřejnost
o místní veřejnost
o interní veřejnost
• SPONZORING

PUBLIC RELATION – působí na zákazníky objektivnějším dojmem než propagace

Žádné komentáře:

Okomentovat