(KDY JSOU VYSOKÁ A KDY NÍZKÉ (PŘI JAKÉM TRŽ. PODÍLU, KONKUR. ATD)):
SPÍŠE NÍZKÉ NÁKL. NA PROPAGACI SPÍŠE VYSOKÉ
UKAZATEL
NÍZKÝ TRŽNÍ PODÍL VYSOKÝ
ŠPATNÁ FIN. SITUACE DOBRÁ
SLABÝ KONKUR. TLAK SILNÝ
VYSOKÁ ZNÁMOST (POSTAVENÍ) NÍZKÁ
NÍZKÁ KVALITA VÝROBKU VYSOKÁ
MALÝ VELIKOST TRHU VELKÝ
PODPORA PRODEJE
působí okamžitě, krátkodobě X reklama, která musí být intenzivní..
• činnosti a materiály působící jako přímý stimul (sezónní slevy)
• charakteristické vlastnosti
• podpora prodeje – členění
o podle předmětu zájmu
konečný spotřebitel
firma (prostředník na distribuční cestě)
o podle výrobků
nové
zavedené
PUBLIC RELATIONS (vztah k veřejnosti)
DEF:
P.R. je cílevědomá, plánovitá, soustavná činnost, jejímž cílem je vytvoření prostředí respektu, porozumění, důvěry, sociální odpovědnosti mezi organizací a její veřejností, v němž může být dosaženo základních cílů organizace.
• PUBLICITA
o kladná
o záporná
• PUBLIC RELATIONS A PROPAGACE
nástroj mezi marketingem a managementem – public relations (týká se celého podniku, dlouhodob.), propagace (týká se výrobků – krátkodob).
• SKUPINY VEŘEJNOSTI
o finanční veřejnost
o sdělovací prostředky
o vládní veřejnost
o občanská veřejnost
o místní veřejnost
o interní veřejnost
• SPONZORING
PUBLIC RELATION – působí na zákazníky objektivnějším dojmem než propagace
Žádné komentáře:
Okomentovat