(skripta – doma)-vypsáno viz následující..
užší pojetí – tok hotových výrobků směřující ven z podniku – tzv. „marketingová logistika“
širší pojetí – nejen hotové výrobky ven z podniku, ale i tok surovin, materiálů, součástí a polotovarů směrem do podniku a podnikem. – používá se zde pojmu „logistika“.
Integrovaný tok – obsahuje tok materiálů, součástí a polotovarů směřující do podniku; dále jejich pohyb podnikem (montážní procesy-finální výrobek); a nakonec tok hotových výrobků ven z podniku k uživateli (spotřebiteli).
Tento tok je doprovázen dalšími nehmotnými toky.
Zajišťování toků do podniku a v podniku jsou označovány jako „řízení materiálového hospodářství“, zajišťování toků z podniku se označuje jako „řízení fyzické distribuce“.
Fyzická distribuce je součástí marketingového procesu a zabývá se přemísťováním hotových výrobků od výrobce ke spotřebiteli nebo uživateli a všemi činnostmi, které s tím souvisí.
Prvky fyzické distribuce:
1. Přijetí objednávky a její zpracování
2. Řízení zásob hotových výrobků
3. Manipulace se zbožím (vč. skladování)
4. Dopravní operace
5. Řídící, kontrolní a informační systémy
Cíle systému fyzické distribuce:
Vzájemná koordinace všech činností v rámci fyz. distrib. s ostatními marketingovými činnostmi při dodržení podmínek efektivnosti nákladů a uspokojení potřeb zákazníků.
Náklady jsou jedním ze základních momentů sledovaných v procesu fyzické distribuce. Fyzická distribuce je z nákladového hlediska velmi náročná. Náklady limitují objem, úroveň a kvalitu služeb poskytovaných zákazníkům.
„distribuce je jako potrubí, kterým proudí výrobky...“
Článek podporuje:
plastové ohebné hadice pro chladící kapaliny
Žádné komentáře:
Okomentovat