Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Poslání – tzv. „mise“ podniku

musí být:
- dostatečně jasná, aby měla dopad na jednání pracovníků ve všech oblastech činnosti podniku
- být zaměřena na uspokojování potřeb zákazníka
- je nutné vybavit zaměstnance, zákazníky i akcionáře porozuměním a ztotožněním se se směřem vývoje společnosti.

Plánování
Plánováním rozumíme myšlenkovou konstrukci budoucích činností tvořenou na základě systematických, do budoucna orientovaných rozhodovacích procesů.

Citát: Plánování nahrazuje náhodu omylem. Ale z omylu se můžeme použit, z náhody nikoliv. (Werner Kirsch)

Plánování – cíle plánu:
Plánovací cíle jsou kvantitativně a kvalitativně formulované směry v oblasti obratu, zisku, výkonů, zpracování trhu i sociální oblasti.

Nejde jen o dosažení kvantitativních cílů (velikost obratu apod.). Rozhodující je kvalita dosažení cílů jako jejich hodnoty ..................................

Plánování – výsledek:
Výsledkem plánovacího procesu jsou plánové informace, které se soustřeďují do plánů různého druhu a která znázorňují budoucí vývoj ..........................

Plánovací proces:
ANALÝZA (SITUAČNÍ)
- výchozího postavení podniku
- příležitostí a zdrojů úspěchů
- poznání strukturálních, technických, ekonomických a politických změn a pohybů

KONCEPCE A CÍLE
- vytváření dlouhodobých koncepcí k zajištění dlouhodobého rozvoje podniku
- stanovení cílů a strategií k jejich zajištění
o STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ

Žádné komentáře:

Okomentovat