* DEFINICE
je to přímá komunikace a pěstování obchodního vztahu mezi 2 nebo několika osobami s cílem prodat výrobek nebo službu a zároveň vytvářet dlouhodobě pozitivní vztah, který by přispíval k vytváření žádoucího výsledku.
* Fáze procesu osobního prodeje
- vyhledávání a hodnocení potenciál. zákazníků
- příprava na jednání
- obchodní jednání
- follow-up (poprodejní kontakt a činnosti)
- servis
- zvl. příležitosti
- ověř. spokojenosti zákazníka
ČNB snížila úrokové sazby 5,25% ==> 4,75% (výrazně) – kvůli tomu, že Kč opět dosáhla histor. maxima vůči EUR.
MEZINÁRODNÍ MARKETING
• Specifika – podobnost s národním – nástroje, principy, odlišnost
• Způsob realizace
o postupně (kaskádově)
o globální přístup
• internacionální prostředí
• internacionál. průzkum trhu
• selekce zahr. trhů
• proces internacionalizace a způsoby vstupu na zahr. trhy (export >> J.V.)
• internacionální marketing. mix
• vývojové trendy IM
Je dobré respektovat specifika (odlišnosti) různých zemí. Využíváme přitom společné nástroje – komunikace, distribuce, výrobek, cena (ale liší se poměr jejich nasazení); Odlišnost prostředí zdůvodňuje smysl IM.
------------------------
Žádné komentáře:
Okomentovat