fáze:
- exploratorní průzkum (předvýzkum zemí)
- v cílových zemích selekce zemí a oblastí
- způsob vstupu na trh
- definování nabídky
- definování obchodní politiky a marketing. mixu
• Globální přístup (globální marketing)
zdůrazňuje podobnosti trhů (jednotný přístup ke všem trhům – úspory)
• Orientace podniku na internacionální aktivity (model E.P.R.G)
o E (etnocentrická orientace)
o P (polycentrická orientace)
o R (regiocentrická orientace)
o G (geocentrická orientace)
ad E – podnik se soustředí na domácí trhy – nevymýšlí na zahr. trhy zvláštní strategie – chce tam prodat co se dá.
ad P – naopak, pečlivě zkoumá specifika různých zemí
ad R, skripta str. 190-viz>> (u zemí ze stejné oblasti uplatňuje jednotný přístup – tj. jednotný přístup pro skupiny příbuzných či sousedních zemí)
ad G, skripta str. 190-viz>> kompromis E a P – trh je chápán jako celosvětový (situace někde na světě ovlivní zbytek světa) – proto se snaží o určitý univerzální, spíše jednotnější přístup.
Některé rozhodnutí celosvětové – značka, propagační téma; některé regionální – výrobkové řady, distribuční síť, cenová politika.
SLOŽKY INTERNACIONÁLNÍHO PROSTŘEDÍ
• Ekonomické prostředí
HDP, vývoj cen, vývoj produkce, platební bil., inflace, nezaměstnanost, počet a hustota obyv. apod.
• Modely ekonomické struktury zemí
ekonomiky s omezenými možnostmi exportu, ekonomiky s exportem surovin, rozvojové eko (zvyš. zpracovatelského prům), vyspělé eko s dokonalou infrastrukturou
Žádné komentáře:
Okomentovat