- skupina dodavatelů je silná, pokud:
1) je ovládána několika málo společnostmi a je koncentrovanější než odvětví do něhož se dodává.
2) není nucena soutěžit se substitučními výrobky o prodej do odvětví
3) odvětví není rozhodujícím odběratelem skupiny dodavatelů.
4) dodávaný produkt je důležitým vstupem do podniku kupujícího
5) výrobek dodavatelské skupiny je diferencován, nebo při jeho záměně vznikly dodatečné náklady na změnu výrobního programu.
6) dodavatelská skupina disponuje důvěryhodnou hrozbou dopředné integrace
KONKURENCE
SNAHA PODNIKU – uspokojit zákazníkovy potřeby lépe než konkurence
KONKURENČNÍ PROSTŘEDÍ – Porterův model
POČET, VELIKOST, LOKALIZACE konkurentů
TRŽNÍ PODÍLY KONKURENTŮ
ODBYTOVÁ POLITIKA konkurentů
POVĚST (IMAGE) KONKURENTSKÝCH FIREM
Analýza konkurence:
(slabé a silné stránky)
hodnocení ŠPATNÝ STŘEDNÍ DOBRÝ
1, 2, 3 4, 5, 6 7, 8, 9
kriteria:
Postavení na trhu
Poměr cena/užitek
Nákladová situace
Zásobování surovin
Výzkum a vývoj
Výroba
...
(v každém z kritérií obodujeme náš podnik i konkurenční podnik, sestrojíme grafy)
Žádné komentáře:
Okomentovat