Fayol 1916: plánování, organizování, přikzování, koordinace, kontrola
Luther Gulick POSDCORB: planning, organising, staffing, directing, coordinating, reporting, budgeting
koonz a weihrich: plánování, organizování, výběr a rozmístění lidí, vedení lidí, kontrola
paralelní: analýza, rozhodování, realizace
manažerské role:
interpersonální: reprezentant organizace, vůdce, spojovací článek
informační: monitor, šiřitel, mluvčí
rozhodovací: podnikatel, řešitel, alokace zdrojů, vyjednavač
kritické faktory úspěchu:
7s: strategie, struktura, spolupracovníci, systémy řízení, sdílené hodnoty, styl manažerské práce, schopnosti
Plánování
šíře záběru (dílčí jednotka, celá organizace)
funkcionální oblast (výroba, zdroje, prodej, finanční výsledky)
doba trvání (dle obalsti)
plán = záměry založené na nedokonalých a měnících se datech = lze ho měnit
základní cíle: jednoznačné, s vymezenou oblastí, stanoven způsob dosažení a měření, časový horizont, vazby na návazné a podmiňující cíle
Strategie
1. mise
2. rozbor výchozího stavu (SWOT)
3. rozbor zdrojů
4. stanovení soustavy cílů
5. formulace scénářů a výběr strategie
6. prověření vhodnosti a realizace
4P: product, place, price, promotion
3 dimenze zasazení plánu do podniku:
vertikální = úroveň řízení
horizontální = funkcionáoní jednotky
časová = kdy co + kontrola
Žádné komentáře:
Okomentovat