* individuální hloubkový rozhovor (zjišťují se názory, motivy k urč. jednání
dotazovaného apod) ; provádí ho psycholog –
profesionál
* skupinový rozhovor (sleduje se, jak se při rozhovoru ve skupině postupně vytváří společný názor na urč. věc.
* projekční techniky
* omezení použití kvalitativních metod
Experimentální metody výzkumu
o typy experimentů
- laboratorní (provádí se v uměle vytvořeném prostředí, ovlivňujeme
ho, oprošťujeme ho od vedlejších vlivů)
- terénní
o kvalita experimentů
o omezení experimentů
s tím souvisí pojem „interní a externí validita“
interní validita – je největší, pokud v pokusu vyloučíme jakékoliv vlivy, se kterými
bude zkoumaný objekt muset potýkat v reálném světě
(např. zkoušky pneumatik na umělém okruhu – vylučujeme vliv různého počasí, různých typů silničních povrchů, ..)
externí validita – je dána tím, jak se bude pokus vyvíjet v reálném světě
===================================================================
Charakteristika trhu
- velikost trhu
- vývoj trhu
- vývoj prodeje
- identifikace konkurentů
- tržní potenciál
- tržní podíl
- relativní tržní podíl
Žádné komentáře:
Okomentovat