ovládnutí teoretických i praktických znalostí k vykonávané činnosti
rozhodovací subjekty se liší kvalifikací, (TM) kvalifikačními předpoklady (čím menší kvalifikace než požadovaná nutná redundance informací)
tvořivost = umění řešit s nedostatkem informací (nestandardní postupy …)
intuice: volba v riziku
S. Beer: nárůst objemu informací novým znečištěním životního prostředí (50. léta)
Vícerozměrné analýzy: komponentní, faktorová, shluková
abstrakce = získání rozhodovacího pravidla z dané informace
zobecnění = schopnost pravidla klasifikovat neurčené objekty
shluková analýza = učení bez učitele (trénovací množina se známou klasifikací)
redukce výběrem nejdůležitějších ukazatelů: provede expert
extrakce: transformace vlastností do menšího počtu
selekce = výběr
reject option: snaha určit řešení z nejlacinějších informací, nepovede-li se, pak nákup dalších
reakce na chaos 80. let: nákup a prodej společností
kvalita, inovace, služba
Lewinův force field model: protichůdné síly se vzájemně udržují v šachu a statu quo
životní cyklus organizace: stadia: podnikatelské, kolektivní, formalizace, změny
Pohled na firemní kulturu:
strukturální: Peters a Waterman: důraz na lidi
interpretační: interpretace jednotlivcem: očekávání, potvrzení, kulminace, následky
Žádné komentáře:
Okomentovat