Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Existence diferenciace motivačního účinku platu dle jednotlivých zaměstnanců

- ne každý jedinec je motivován penězi ( = různorodost potřeb ), je zde však určité minimum u každého jedince, kdy peníze motivují (Maslow: minimálně 2 nejvyšší patra)

Plat však není pro zaměstnance jedinou formou ocenění jeho práce!!!!!

b) Jiné formy ocenění
- nepeněžní odměna - mezi zaměstnaneckými výhodami.
- morální ocenění - může nabývat řady podob (připravené - udělované řády a vyznamenání, až k – spontánní - neoficiálnímu projevu ocenění práce při bezprostředním kontaktu manažera se zaměstnancem).
- ZAMĚSTNANECKÉ VÝHODY = udělují se nad rámec platu ( tvoří 5-7% TC )
§ Služby pozitivně působící na výkon
§ Služby spojené s volným časem
§ Pomoc v tíživých životních situacích (spoření,pojištění,právní pomoc)
§ Rozvoj kvalifikace (vzdělávání,semináře…)
§ Finanční služby poskytované zaměstnancům
Podmínky práce

- materiální: klimatické podmínky, vybavení pracovišť, jejich prostorové a estetické řešení, vybavení pracovníka technikou (pomůcky a zařízení ALE I mobilní telefon, notebook, automobil…)

- společenské: mezilidské vztahy v kolektivu, mezilidské vztahy v OJ i vztahy vůči osobám mimo organizaci, se kterými je daný zaměstnanec při vykonávání práce v kontaktu.

Maslow:
Klimatické podmínky a podmínky určující fyzickou i duševní námahu práce - se vztahují k uspokojování fyziologických potřeb.
Podmínky ovlivňující bezpečnost práce - ve vztahu ke druhé kategorii zmíněné struktury. Společenské podmínky - k uspokojování potřeb přátelství a přijetí.
Materiální podmínky práce (vybavení kanceláře, používání služebního automobilu…) - mají charakter statusových symbolů / požívání vážnosti.

Náleží sem služby, které
1) pozitivně působí na prostou reprodukci pracovní síly, resp. působí na vytváření pozitivního pracovního prostředí.
2) jsou spojené s využíváním volného času, služby zaměřené na pomoc v tíživých životních situacích, resp. na jejich předcházení (př.: ŠKODA AUTO).
3) se týkají rozvoje kvalifikace a finanční služby poskytované zaměstnancům (př.: ŠA).

Pravidelně jsou zjišťovány individuální potřeby zaměstnanců pomocí dotazníků a průzkumů . Jedná se o tzv. Kafeteria systém.

Žádné komentáře:

Okomentovat