- ne každý jedinec je motivován penězi ( = různorodost potřeb ), je zde však určité minimum u každého jedince, kdy peníze motivují (Maslow: minimálně 2 nejvyšší patra)
Plat však není pro zaměstnance jedinou formou ocenění jeho práce!!!!!
b) Jiné formy ocenění
-         nepeněžní odměna - mezi zaměstnaneckými výhodami.
-         morální ocenění - může nabývat řady podob (připravené - udělované řády a vyznamenání, až k – spontánní - neoficiálnímu projevu ocenění práce při bezprostředním kontaktu manažera se zaměstnancem).
-         ZAMĚSTNANECKÉ VÝHODY = udělují se nad rámec platu ( tvoří 5-7% TC )
§         Služby pozitivně působící na výkon
§         Služby spojené s volným časem
§         Pomoc v tíživých životních situacích (spoření,pojištění,právní pomoc)
§         Rozvoj kvalifikace (vzdělávání,semináře…)
§         Finanční služby poskytované zaměstnancům
Podmínky práce
- materiální: klimatické podmínky, vybavení pracovišť, jejich prostorové a estetické řešení, vybavení pracovníka technikou (pomůcky a zařízení ALE I mobilní telefon, notebook, automobil…)
- společenské: mezilidské vztahy v kolektivu, mezilidské vztahy v OJ i vztahy vůči osobám mimo organizaci, se kterými je daný zaměstnanec při vykonávání práce v kontaktu.
Maslow:
Klimatické podmínky a podmínky určující fyzickou i duševní námahu práce - se vztahují k uspokojování fyziologických potřeb.
Podmínky ovlivňující bezpečnost práce - ve vztahu ke druhé kategorii zmíněné struktury. Společenské podmínky - k uspokojování potřeb přátelství a přijetí.
Materiální podmínky práce (vybavení kanceláře, používání služebního automobilu…) - mají charakter statusových symbolů / požívání vážnosti.
Náleží sem služby, které
1)      pozitivně působí na prostou reprodukci pracovní síly, resp. působí na vytváření pozitivního pracovního prostředí.
2)      jsou spojené s využíváním volného času, služby zaměřené na pomoc v tíživých životních situacích, resp. na jejich předcházení (př.: ŠKODA AUTO).
3)      se týkají rozvoje kvalifikace a finanční služby poskytované zaměstnancům (př.: ŠA).
Pravidelně jsou zjišťovány individuální potřeby zaměstnanců pomocí dotazníků a průzkumů . Jedná se o tzv. Kafeteria systém.
Žádné komentáře:
Okomentovat