Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

23. Podniková kultura. Principy, determinanty, charakteristiky, funkce a typy podnikové kultury.

1. Podniková ideologie a podniková politika a způsoby jejich užití pro rozvoj komplexnosti podniku. (Kopčaj,A., Řízení proudu změn. Všedním způsobem nevšední rozvoj firmy. Zákonitosti a metody řízení proudu změn. 1999)
- podniková kultura – umělý produkt lidské pospolitosti s cílem kultivovat orientaci EEE jednotlivců ve prospěch růstu obou složek bohatství
- znamená to mít pod kontrolou egocentrickou orientaci a posilovat etnocentrickou orientaci EEE jednotlivců
- selhání poslání podnikové kultury – nejprve ztráta stability, následně nedostatek společné energie a nárůst entropie až zánik
- interní entropie (0,1) – definuje úroveň kultivací dosažené stability sociálního subsystému
- české podniky 0,65 – podprůměrná úroveň stabilizace; nejhorší 0,85, nejlepší okolo 0,3
- podniková kultura (energetizace) je tvořena dvěma složkami:
(a) podniková ideologie – motivace – vliv na potenciál
(b) podniková politika – stimulace – vliv na produkt

Žádné komentáře:

Okomentovat