Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

38. Čtyři vitální znaky podniku. Popište obsah znaku „užitečnost“ a jeho význam pro úspěšnost podniku.

- aby podnik dosáhl úspěchu, potřebuje nést 4 vitální znaky – tvoří posloupnost se zcela konkrétními kauzálními vztahy
- strategie firmy jako posloupnost vitálních znaků
- užitečnost, efektivita, stabilita, dynamika (pyramida vitality – užitečnost jako základna, dynamika jako špička)
Užitečnost:
- podnik musí mít smysl, musí někomu poskytovat užitek – prostřednictvím produktu
- adresáti produktu musejí mít o produkt zájem – bude ochoten za něj zaplatit (zákazníci), investovat do něj svůj čas (zaměstnanci), své nápady nebo peníze (majitelé)
- základní 3 otázky (pomáhají k určení, jaký produkt vyrábět):
(1) kdo nás může potřebovat – subjekty: majitelé, zákazníci, zaměstnanci, dodavatelé
(2) co od nás může chtít – jaké potřeby mají subjekty našeho zájmu (lze vycházet z Maslowa)
(3) jak jim to poskytnout – produkty, jež naplní potřeby různých subjektů
- prostředí není neměnné, podnik se musí adaptovat na nové okolnosti, vyvíjí se – na tyto změny je třeba reagovat redefinicí produktů a užitečností


36. Co je to projekt a jaké má vlastnosti. (Přednáška – viz učební matriály na IS)

37. V čem spočívá řízení projektů. Co je to životní cyklus projektu. (Přednáška – viz učební matriály na IS)

Žádné komentáře:

Okomentovat