1.      (Plamínek,J. Synergický management. 2000.).
-         odvracení pasivního chování – manažer by měl přesvědčit o ceně hodnot vznikajících při aktivitě a také o tom, že je pasivní objekt schopen těchto hodnot dosáhnout
-         podněty přicházející zevnitř = motivy
-         z okolí jednotlivce = stimuly
-         zbytek je v kapitole 2 – není v seznamu literatury!!!
-         hledání cesty, jak propojit motivaci s cíly skupiny
Popište způsob převedení managementu a „výkonných „ pracovníků od direktivního řízení a rozhodování k delegativnímu řízení a rozhodování.
-         jednoduchá a přímá cesta, jak postupně zapojit další lidi do řešení podnikových problému a do podnikového rozhodování
-         mění se jak fce manažera, tak fce zaměstnance; postupně klesá kontrola ze strany manažera a naopak roste míra zodpovědnosti všech členů podniku
-         to je umožněno rozvojem zaměstnanců podniku
-         jednotlivé fáze přechodu: viz obrázek
-         čeká nás šest výzev:
(a)    definice – formulace firemních myšlenek, jež nám pomohou při vedení podniku i jednotlivých lidí, stanoví role jednotlivců při jejich uskutečňování
(b)   orientace – tyto myšlenky budeme šířit mezi zaměstnanci firmy a budeme vysvětlovat roli jednotlivcům, vysvětlíme jim souvislost firemních myšlenek s jejich prací
(c)    motivace – nestačí nám, aby lidé myšlenky pochopili, ale potřebujeme, aby se pro ně nadchli, aby došlo k harmonizaci potřeb podniku a lidí
(d)   habilitace – harmonizujeme skutečné a požadované individuální schopnosti lidí
(e)    synergetizace – vztahové dovednosti jednotlivců a dobré mezilidské vztahy
(f)     integrace – zvládnutí konfliktním jedinců
Žádné komentáře:
Okomentovat