1. (Plamínek,J. Synergický management. 2000.).
- odvracení pasivního chování – manažer by měl přesvědčit o ceně hodnot vznikajících při aktivitě a také o tom, že je pasivní objekt schopen těchto hodnot dosáhnout
- podněty přicházející zevnitř = motivy
- z okolí jednotlivce = stimuly
- zbytek je v kapitole 2 – není v seznamu literatury!!!
- hledání cesty, jak propojit motivaci s cíly skupiny
Popište způsob převedení managementu a „výkonných „ pracovníků od direktivního řízení a rozhodování k delegativnímu řízení a rozhodování.
- jednoduchá a přímá cesta, jak postupně zapojit další lidi do řešení podnikových problému a do podnikového rozhodování
- mění se jak fce manažera, tak fce zaměstnance; postupně klesá kontrola ze strany manažera a naopak roste míra zodpovědnosti všech členů podniku
- to je umožněno rozvojem zaměstnanců podniku
- jednotlivé fáze přechodu: viz obrázek
- čeká nás šest výzev:
(a) definice – formulace firemních myšlenek, jež nám pomohou při vedení podniku i jednotlivých lidí, stanoví role jednotlivců při jejich uskutečňování
(b) orientace – tyto myšlenky budeme šířit mezi zaměstnanci firmy a budeme vysvětlovat roli jednotlivcům, vysvětlíme jim souvislost firemních myšlenek s jejich prací
(c) motivace – nestačí nám, aby lidé myšlenky pochopili, ale potřebujeme, aby se pro ně nadchli, aby došlo k harmonizaci potřeb podniku a lidí
(d) habilitace – harmonizujeme skutečné a požadované individuální schopnosti lidí
(e) synergetizace – vztahové dovednosti jednotlivců a dobré mezilidské vztahy
(f) integrace – zvládnutí konfliktním jedinců
Žádné komentáře:
Okomentovat