-         široká škála funkcí, od plánování výroby při omezených zdrojích, přes plánování na základě tzv. úzkých míst (Constraint-based Planning), až po aplikace pro řízení a plánování celého logistického řetězce (SCM)
-         cílem je příprava optimalizovaných a realistických výrobních plánů s uvažováním reálných omezení a situací (jako pozdní dodávky surovin, poruchy atp.)
-         APS bývají součástí ERP
-         Supply chain Management (SCM) – horizontální integrace mezi podnikem, dodavateli a zákazníky (x vertikální –mezi jednotlivými řídícími stupni podniku, pozn.)
-         Zohlednění síťování podniku (mezipodniková integrace)
-         Propojení IS mezi dodavateli (SCM) vede k:
-         Urychlení a automatizaci obchodních procesů přes hranice podniků
-         Optimalizaci procesů v jednotlivých podnicích na základě globální informace (sdílení dalších info, výrobnách plánů, plánů odbytu, umožňujících partnerovi zlepšit plánování
-         Celkové optimalizaci dodavatelského řetězce, tedy nejen v rámci podniku
CRM – Customer relationship management:
-         systémy pro podporu zákazníků – získávání, shromažďování a rozvíjení informací a znalostí o klientech
-         posílení kontaktů se ziskovými klienty atp.
-         základem je databáze
-         projevem CRM – call centra
-         nutnost propojení CRM s ERP a SCM (ověření dostupnosti zboží skladem atp.)
-         úspora výdajů na marketingové aktivity (insourcing marketingových aktivit)
-         marketingové průzkumy, odhady trendů atp.
-         využití: obchodní a marketingoví ředitelé, analytici trhu, manažeři kampaní, obchodní stratégové, ale také např. oddělení vývoje atp.
-         nákladné zavedení, nespokojenost – chybí podpora ze strany managementu
Žádné komentáře:
Okomentovat