Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

33. Systémy horizontální integrace podniku SCM/APS a CRM. Jejich určení, funkce a přínosy. kdo systémy SCM/APS a CRM v podniku používá?

- široká škála funkcí, od plánování výroby při omezených zdrojích, přes plánování na základě tzv. úzkých míst (Constraint-based Planning), až po aplikace pro řízení a plánování celého logistického řetězce (SCM)
- cílem je příprava optimalizovaných a realistických výrobních plánů s uvažováním reálných omezení a situací (jako pozdní dodávky surovin, poruchy atp.)
- APS bývají součástí ERP
- Supply chain Management (SCM) – horizontální integrace mezi podnikem, dodavateli a zákazníky (x vertikální –mezi jednotlivými řídícími stupni podniku, pozn.)
- Zohlednění síťování podniku (mezipodniková integrace)
- Propojení IS mezi dodavateli (SCM) vede k:
- Urychlení a automatizaci obchodních procesů přes hranice podniků
- Optimalizaci procesů v jednotlivých podnicích na základě globální informace (sdílení dalších info, výrobnách plánů, plánů odbytu, umožňujících partnerovi zlepšit plánování
- Celkové optimalizaci dodavatelského řetězce, tedy nejen v rámci podniku
CRM – Customer relationship management:
- systémy pro podporu zákazníků – získávání, shromažďování a rozvíjení informací a znalostí o klientech
- posílení kontaktů se ziskovými klienty atp.
- základem je databáze
- projevem CRM – call centra
- nutnost propojení CRM s ERP a SCM (ověření dostupnosti zboží skladem atp.)
- úspora výdajů na marketingové aktivity (insourcing marketingových aktivit)
- marketingové průzkumy, odhady trendů atp.
- využití: obchodní a marketingoví ředitelé, analytici trhu, manažeři kampaní, obchodní stratégové, ale také např. oddělení vývoje atp.
- nákladné zavedení, nespokojenost – chybí podpora ze strany managementu

Žádné komentáře:

Okomentovat