-         japonský management
§         po válce se Japonsko otevřelo hodně světu, stalo se pomalu hospodářskou velmocí, svět. konkurentem v oblasti průmyslové výroby
§         5 fází přizpůsobování
o       vstřebávání nových technologií (*USA)
o       růst produktivity nevídaným tempem
o       program zdokonalení kvality na celostátní úrovni
o       vysoký stupeň výrobní flexibility
o       nadnárodní charakter
§         v poslední době vznikají nové generační problémy
o       starší – píle, práce, budování
o       mladí – zábava, cestování
§         velké sociální zaměření
§         pojmy
·        JIT (just-in-time) = výroba kontrola zásob (výrobní proces TOYOTA), má zabránit plýtvání ve výrobě. Přináší výhody: zkrácení doby výroby, snížení zásob, objasnění problémů…
·        CSR (corporate social responsibility)
·        MBO (management by objective) = kladení důrazu na řízení, výkon, výsledky a odměny, nebo naopak odmítnutí odměn, pokuty. R-kritéria = kritéria zaměřená na výsledky, jsou lehce kvantifikovatelná a krátkodobá (většinou finanční odměny spojené se ziskem).
§         priorita cílů
·        bezpečnost lidí (1. místo!!!) = propracovanost bezpeč. procesů
·        zisk a ekonomika
·        velké sociální cítění
·        dlouhodobost zaměstnání u jedné firmy
·        důraz na starší lidi (PBS, promotion by seniority)
§         problém: ženy v manažerských postech (NE!!)
§         způsob uvažování
·        EUR-USA: START => CÍL (jdou přímo a určitým směrem, neustálé korekce směru, dolaďování…).
·        JAP: při přípravě a rozhodování neustále chodí dokola a třeba to pak trvá i 2x déle, než se rozhodnou, ale když to pak probíhá, je znám každý detail a není místo pro pochyby.
Žádné komentáře:
Okomentovat