Marketing is a process by which individual and (or) groups obtain what they need and that through creating and exchanging products and values with others.
Philip Kotler
Smysl marketingu
zvládnout, analyzovat, využít TRH
„Marketing je výroba předem prodaného zboží.“
Zákazník
preference preference
Podnik Konkurence
náklady
(poměřování s konkurencí z růz. hledisek)
preference – podniky zdůrazňují zákazníkovi přednosti svých výrobků
- orientace na poptávku
- orientace na konkurenci
- orientace na společenské potřeby
Marketing – koncepce řízení, která směřuje k dosažení podnikových cílů a přitom respektuje společensko-politické okolí a snaží se o lepší uspokojování zákazníků než to činí konkurence.
Trh = střet nabídky a poptávky
MASLOWOVA PYRAMIDA
(hierarchie potřeb, které musí být uspokojovány postupně od těch nejníže, pak teprve lze přejít k vyšším).
Seberealizace (práce je koníčkem)
Sebeuspokojení (z práce, uznání...)
Sociální potřeby (společenské; pocit sounáležitosti, láska)
Potřeby bezpečí (existenční jistota, bezpečnost, ochrana)
Fyziologické potřeby (hlad, žízeň, sex..)
Požadavek (want): pociťovaná potřeba, chtění něčeho konktrétního (výrobku, služby), vyjádření subjektivního stavu.
Poptávka (demand): část potřeb, realizovaná prostřednictvím směny na trhu.
- Aktuální poptávka
- Latentní poptávka
Nabídka (offer): Ta část dodavatelských zdrojů která je dána k dispozici na trhu při urč. ceně.
Žádné komentáře:
Okomentovat