Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Kontrola:

= siamské dvojče plánování
klasifikace podle: obsahu, úrovně řízení, charakteru provádění (ne/pravidelná, interní / externí, preventivní, průběžná)
jasně stanovené cíle a kritéria, postup
benchmarking
1. polovina 80.let: hledání dokonalosti
změna: trh dodavatele  trh zákazníka
růst konkurence
diskontinuity (nelze predikovat pomocí extrapolace, ropné šoky 73 a77)
integrační procesy – nová politicko hospodářská seskupení (informace se dostávají do středu)

zájem o jakost, motivaci, reakci zákazníka
Drukcer: Managing in turbulent times
Peters a Waterman: In Search of Excellence:
- aktivně jednat
- blít blízko zákazníkovi
- přiměřenou autonomností rozvíjet podnikavost
- podporovat motivující hodnotový systém firmy
- držet se toho co firma zná a umí
- využívat jednoduché organizační formy a nepočetný správní a řídící aparát
- kombinovat přitaženou i volnou uzdu
úspěch = syntéza výše uvedeného

strategie = mapa k dosažení cílů, manažeři tvoří i mění, zkrácení časového výhledu
klíč: venku zákazník, uvnitř inovace
pružné metody plánování a řízení (MBO), týmová práce, přiměřená autonomie, motivace i participací na firmě
2. polovina 80. let: Chaos jako výzva
trendy: přesun strategických zdrojů k informacím
soutěž o nejlepší pracovníky
rozvoj IT redukuje potřebu středního managementu
růst podílu mladých a žen
růst významu intuice a vůdcovství
přechod od stálého poměru k najímání expertů
ne silově konkurenční, ale kooperační výhoda
inovace, jakost, posedlost naslouchat zákazníkovi

ochrana proti vnějšímu chaosu = vnitřní stabilita
neformální vedení, outsorcing, borderless factory
IS: DSS, Expert S, Executive IS, Knowledge based S, Early Warning S, Early Recognition System, Business Intelligence System
90. léta = Informační management a reingeneering
Scott Morton: Oragnizační transformace
Struktura
strategie manažerské procesy IT
lidé a jejich role
kultura okolí

trendy: státní protekcionismus, mobilita pracovní síly, služby šité na míru, tvorba příležitostí
Davidow a Malone: Virtual enterprise: integrace před/výrobní/po etapy podle zákazníka, vysoká pružnost, tvůrčí variantnost
reenginering = procesní řízení
Chandler: struktura následuje lidi
Peters: proměnné struktury (nezbytná desorganizace)
Sedge: permanentně se učící organizace, volné týmové uspořádání

Žádné komentáře:

Okomentovat