Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ZÁKLADNÍ ZPŮSOBY VSTUPU NA ZAHRANIČNÍ TRH

a) při výrobě v tuzemsku:
 NEPŘÍMÝ EXPORT - využívání služeb nezávislých specializovaných exportérů a exportních společností (exportní domy)
= malá kontrola, anonymita výrobce, možné rozdíly v cílech výrobce a v cílech prostředníka
= podnik užívá v případě, že nemá kapitál ani zkušenosti a riziko mu připadá příliš vysoké
 PŘÍMÝ EXPORT - a) s přímými investicemi -zboží je dodáváno všem zájemcům nebo pouze generálnímu zástupci
b) bez přímých investic - zboží je dodáváno prostřednictvím reprezentačních kanceláří, poboček a dceřiných společností
b) při výrobě v zahraničí
 PŘEDÁNÍ LICENCE - licence umožňuje zahraničnímu příjemci využívat výrobní postup, značku, vynález, obchodní tajmství, znalosti, zkušenosti atp.
1. patentové licence -
2. licence know-how
3. franchizing = právo využívat značku za daných podmínek

 SMLOUVY O MANAGEMENTU = smlouvy o know how
 ZAHRANIČNÍ MAJETKOVÁ ÚČAST (JOINT VENTURE) - majoritní, paritní nebo minoritní účast zahraničního partnera v podniku
 VÝROBNÍ JEDNOTKA V ZAHRANIČÍ - koupě nebo vybudování výrobní jednotky v zahraničí.

Žádné komentáře:

Okomentovat