Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Strategie mktg komunikace:

1. identifikace cílové skupiny = ujištění přání, požadavků, preferencí a zvyklostí jedinců nebo skupin, na které je komunikace zaměřena

2. stanovení cíle komunikace = cílem je stimulace k akci ( nákupu)
a) kognitivní reakce (vnímání)
b) afektivní reakce (citový vztah)
c) konativní reakce ( nákup )
- model AIDA (pozornost, zájem, přání, nákup)
- model hierarchického efektu (uvědomění si - znalost - přitažlivost - preference - přesvědčení - nákup) - každá fáze vyžaduje jinou komunikaci

3. tvorba sdělení a) obsah sdělení (emocionální, racionální, etické zaměření)
b) struktura sdělení (závěr, argumentace, uvedení slabin)
c) forma sdělení (hudební doprovod, text, barva, tón hlasu)
d) zdroj sdělení (odborník, šampión, herec, ...)

4. výběr média - volba mezi masovou a osobní komunikací

5. odhad rozpočtu - ve vztahu k dispon. zdrojům
vzhledem k výši obratu
vzhledem ke konkurenci

6. promotion mix = a) propagace
b) podpora prodeje
c) public relations
d) osobní prodej
7. odhad a měření výsledku komunikace = šetření, experimenty, tachiskopické zkoušky

Žádné komentáře:

Okomentovat