Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Penetrace

= zvyšování prodejej na souč. trzích (zvýšení spotřeby zákazníka nebo rozšíření distribuční sítě na nové zákazníky)
Rozšíření trhu = nové trhy pro stávající sortiment (doma nebo v zahraničí)
Vývoj výrobku = zavedení nových výrobků na současné trhy (různá kvalita, servis..)
Diverzifikace = zavedení nových výrobků na nových trzích
b) snižování nákladů
zvyšování objemu výroby = pokles N na jednotku a zvýšení hr. zisku
redukce N = snížení admin, N, lepší trénink prodavačů...
Ke stanovení strategií slouží analýza podnikatelského portfolia (BCG), která bezre v úvahu tržní podíl a růst trhu a dělí produkty na 4 skupiny:

Tržní podíl

nízký vysoký

malý trh





velký trh


Trh je tím přitažlivější, čím je větší a čím rchlejí roste. Každá firma se snaží mít na trhu vyrovnané portfólio výrobků

3. stanovení mktg programů a rozpočtu= koordinace složek mktg mixu tak, aby byly dosaženy stanovené cíle . Programy jsou rozpracováním konkrétní nejlepší strategie, tj. identifikují úkoly, organizují zajištění plán. akcí, stanovení odpovědnosti za realizaci a časového rozvrhu aktivit + rozpočet nákladů

4. marketingový plán - výsledkem plánování, musí obsahovat následující:
 příležitosti
 problémy
 cíle
 strategie
 programy
 finanční výsledky
 způsob kontroly

Žádné komentáře:

Okomentovat