Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ORGANIZACE DISTRIBUČNÍCH CEST

1. VERTIKÁLNÍ MKTG SYSTÉMY
= spojení různých úrovní distribuční cesty do fungujícího celku
= funguje hlavně na trzích spotřebního zboží
= vytváří předpoklady pro jednotné řízení a kooperaci členů
= čím větší, tím účinnější
dominance jednoho subjektu:
 na základě vlastnických vztahů
 na základě ekonomické síly a velikosti
 na základě uzavřených smluv
2. HORIZONTÁLNÍ MKTG SYSTÉMY
= spojení subjektů na stejné úrovni distribuční cesty (společné provozování činnosti)
VÝBĚR DISTRIBUČNÍCH CEST
cíl = a) zasáhnout cílový trh nebo segment cílového trhu
b) uspokojit zákazníky na cílovém trhu (dostatek informací, snadný nákup, rozmanitost nabídky, poskytované služby, komunikace s kupujícím
c) vybrat nejefektivnější cestu

faktory ovlivňující výběr:
 výrobek - charakter, životní cyklus, rozměry, hmotnost, technická úroveň,...
 dodavatelé - výrobní kapacity a rozmístění, fyzická distribuce, finanční možnosti atp.
 trhy - počet zákazníků, místo a doba nákupu, nákupní zvyklosti...
 distribuční mezičlánky - hustota, dostupnosti, specializace, technická vybavenost, poskytované služby atd.
 prostředí - hosp a sociální poměry v zemi, právní omezení, konkurence, ...

Žádné komentáře:

Okomentovat