1. VERTIKÁLNÍ MKTG SYSTÉMY
= spojení různých úrovní distribuční cesty do fungujícího celku
= funguje hlavně na trzích spotřebního zboží
= vytváří předpoklady pro jednotné řízení a kooperaci členů
= čím větší, tím účinnější
dominance jednoho subjektu:
na základě vlastnických vztahů
na základě ekonomické síly a velikosti
na základě uzavřených smluv
2. HORIZONTÁLNÍ MKTG SYSTÉMY
= spojení subjektů na stejné úrovni distribuční cesty (společné provozování činnosti)
VÝBĚR DISTRIBUČNÍCH CEST
cíl = a) zasáhnout cílový trh nebo segment cílového trhu
b) uspokojit zákazníky na cílovém trhu (dostatek informací, snadný nákup, rozmanitost nabídky, poskytované služby, komunikace s kupujícím
c) vybrat nejefektivnější cestu
faktory ovlivňující výběr:
výrobek - charakter, životní cyklus, rozměry, hmotnost, technická úroveň,...
dodavatelé - výrobní kapacity a rozmístění, fyzická distribuce, finanční možnosti atp.
trhy - počet zákazníků, místo a doba nákupu, nákupní zvyklosti...
distribuční mezičlánky - hustota, dostupnosti, specializace, technická vybavenost, poskytované služby atd.
prostředí - hosp a sociální poměry v zemi, právní omezení, konkurence, ...
Žádné komentáře:
Okomentovat