Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2 - Kupní rozhodovací proces

I, KUPNÍ ROLE
A) INICIÁTOR
B) OVLIVŇOVATEL
C) KUPUJÍCÍ
D) UŽIVATEL

II, TYPY KUPNÍHO JEDNÁNÍ
A) KOMPLEXNÍ - jedinec je na koupi silně zainteresován (je vysoká cena, nákup je riskantní atp.) a spatřuje významné rozdíly mezi značkami. Vhodnou strategií je zde dobrá informovanost zákazníků a odborná rada při koupi.

B) DISONANČNĚ REDUKČNÍ - jedinec nejprve koupí nákladnou nebo důležitou věc, a teprve potom zjišťuje její výhody nebo nevýhody a pátrá po jiných informacích, které by jeho nelibost odstranily
C) HLEDAJÍCÍ ROZMANITOST - zákazník střídá značky výrobků, protože jsou mezi nimi rozdíly, které mu umožní srovnávat (cukrovinky)

D) ZVYKOVÉ -zákazník není příliš zainteresován na koupi, ani nerozlišuje mezi značkami, stimulem je cena, reklama zveřejňuje symbol, podle kterého lze výrobek odlišit a zvýšit tak zainteresovanost

velká zainteresovanost malá zainteresovanost
významné rozdíly mezi značkami komplexní kupní chování kupní chování hledající rozmanitost
malé rozdíly mezi značkami disonančně - redukční kupní chování zvykové kupní chování

Žádné komentáře:

Okomentovat