Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

III, FÁZE KUPNÍHO ROZHODOVACÍHO PROCESU

1) ROZPOZNÁNÍ PROBLÉMU - jedinec si uvědomí nesoulad mezi očekávaným a požadovaným stavem
2) HLEDÁNÍ INFORMACÍ - jedinec věnuje zvýšenou pozornost souvisejícím informacím nebo se bude věnovat jejich aktivnímu sběru z osobních a neformálních zdrojů, z komerčních a veřejných zdrojů a nechá se ovlivnit vlastními zkušenostmi
3) HODNOCENÍ ALTERNATIV - získané informace hodnotí podle vlastních hledisek výběru (první filtr), jejich důležitosti pro něj a subjektivního vnímání vlastností výrobku
4) KUPNÍ ROZHODNUTÍ - výběrem nejvhodnější alternativy dospěje ke kupnímu záměru, který bezprostředně předchází nákupu nebo jeho odmítnutí. V této fázi ještě mohou zasáhnout postoje ostatních, nečekané situační vlivy a vnímané riziko.
5) KOUPĚ
6) PONÁKUPNÍ CHOVÁNÍ = porovnávání očekávaného a skutečného efektu.

věrnost opakovaný nákup výrobku

spokojenost generalizace nákup dalších výrobků téže firmy
doporučení kladné slovo z úst
koupě

přepnutí nákup výrobku od jiné firmy

nespokojenost diskriminace i další zboží bude kupovat od jiné fy
varování záporné slovo z úst

Žádné komentáře:

Okomentovat