inovace = pozitivní změna ve vlastnostech výrobku, v ceně, technologii atp., nebo proces přizpůsobování měnícím se podmínkám a požadavkům na trhu.
- je jediným účinným prostředkem, jak oživit poptávku na nasycených trzích
- umožňuje obnovit ziskovost výrobku ve fázi saturace
- snižuje moc kupujícího nad výrobcem
- je přínosem pro ekologii
- zkracuje životní cyklus výrobku
- zvyšuje výrobní N
inovace má svou podstatu a svou míru.
inovace tvoří 3 typy výrobků:
- zcela nové výrobky (technický objev)
- modifikace dosavadních výrobků (kvalitativní změna)
- analogické výrobky (dílčí změna)
zavádění inovace na trh
a) nákupem patentu, licence nebo franchisingem
b) vlastními silami - 3 fáze
1) výzkum = shromažďování nápadů a námětů z vnitřních zdrojů (útvary podniku) i z vnějšku (zákazníci, konkurence, obchodníci, vynálezci, veletrhy, odobrná literatura, specializované instituce)
2) vývoj =převedení myšlenky do hmoté podoby (výroba prototypu, jeho testování a rozhodnutí o jeho zavedení do výroby)
3) komercionalizace = dokončení komplexního výrobku (značka, obal, služby) a jeho harmonizace s ostatními součástmi mktg mixu.
Žádné komentáře:
Okomentovat