prověření z hlediska úplnosti a přesnosti
doplnění chybějících informací a vyloučení nesprávných
klasifikace údajů do tříd a kategorií podle třídících znaků
kódování údajů do symbolů (písemných nebo numerických)
sestavení tabulek a grafů
statistické metody závislosti jevů, variability, úrovně atp.
ad 8. INTERPRETACE A PREZENTACE VÝSLEDKŮ
= údajům je dáván význam, jsou formulovány závěry a doporučení
1. písemná prezentace - závěrečná zpráva o výzkumu a jeho výsledcích
2. ústní prezentace - doplňuje písemnou, používá vizuální prostředky a umožňuje bližší vysvětlení
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
= soubor pracovníků, zařízení a informační technologie sloužících pro sběr, třídění, analýzy, vyhodnocování a distribuování potřebných informací tvůrcům market. rozhodnutí.
1. VNITŘNÍ INF. SYSTÉM - informace o prodejích, cenách, zásobách, pohledávkách, objednávkách, dluzích apod. Umožňuje identifikovat důležité příležitosti a problémy.
2. ZPRAVODAJSKÝ SYSTÉM - poskytuje informace o očekávaném budoucím vývoji v okolí získané následujícími cestami:
a) nepřímé sledování
b) podmíněné sledování
c) neformální výzkum
d) formální výzkum
3. VÝZKUMNÝ SYSTÉM - formální mktg výzkum
Žádné komentáře:
Okomentovat