Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4. PRŮMYSLOVÉ A SPOTŘEBITELSKÉ TRHY A ANALÝZA KUPNÍHO CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ

SPOTŘEBNÍ TRH = všichni jednotlivci a domácnosti, kteří nakupují statky pro uspokojení osobních potřeb = spotřební chování
PRŮMYSLOVÝ TRH = všechny subjekty, které nakupují statky za účelem výroby dalších a jejich následného prodeje, pronájmu nebo dalšího dodávání. = kupní chování organizací

SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ

= jednou ze složek chování člověka. Na jeho vysvětelení existují 4 základní pohledy:
a) ekonomická raiconalita - spotřebitel se chová přísně racionálně a kupuje jen to, co je pro něj ekonomicky výhodné. Jeho chování tudíž lze přesně změřit , ocenit a vypočítat.
b) psychologický pohled - člověk se při kupním chování řídí vnitřními pohnutkami, které nelze předvídat, natož změřit a ocenit.
c) sociologický pohled - spotřebitel dodržuje nepsaná sociální pravidla fungující ve společnosti
d) model stimul - reakce - spotřební chování je odezva na stimuly, které působí na „černou schránku“ spotřebitele.


STIMULY ČERNÁ SKŘÍŇKA REAKCE
marketingové z prostředí rozhodování predispozice kupní chování
výrobek ekonomika zjištění potřeby kulturní faktory volba výrobku
cena
technologie sběr informací sociální faktory volba značky
místo politika hodnocení . osobní faktory volba prodejce
propagace kultura rozhodnutí o koupi
psychologické načasování koupě
chování po koupi faktory volba množství

Žádné komentáře:

Okomentovat