Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

CHARAKTERISTIKA TRHU

Trh posuzujeme z hlediska jeho
 velikosti
 vývoje celkem, podle segmentů, podle prodejů, cen a zisků
 identifikace konkurentů

Tržní potenciál = maximálně dosažitelný objem prodeje daného výrobku na daném trhu za daných podmínek v daném období.
a) identifikace potenciálních zákazníků a jejich potenc. nákupů
b) redukce celkové populace na cílovém trhu o skupiny, které nebuodu mít zájem
relativní tržní potenciál - tržní potenciál pro segment získaný přímým propočtem nebo indexní metodou

Tržní podíl - poměr objemu prodeje daného podniku k celkovému objemu prodeje daného výrobku na trhu. Relativní tržní podíl = poměr objemu prodeje podniku k objemu prodeje největšího konkurenta v odvětví

Žádné komentáře:

Okomentovat