Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

V, SITUAČNÍ FAKTORY

2. Kupní rozhodovací proces
I, KUPNÍ ROLE
a) INICIÁTOŘI A OVLIVŇOVATELÉ
B) UŽIVATELÉ
C) ROZHODOVATELÉ A SCHVALOVATELÉ
C) NÁKUPČÍ
D) STRÁŽCI (vrátní)

II, FÁZE KUPNÍHO ROZHODOVACÍHO PROCESU
1. ROZPOZNÁNÍ POTŘEBY - při zahájení výroby nového výrobku, při poruše stroje, při výměně dodavatele, při možnosti lepšího nákupu
2. URČENÍ CHARAKTERU POTŘEBY - specifikace základních vlastností výrobku a potřebného množství
3. HLEDÁNÍ DODAVATELŮ
4. NAVAZOVÁNÍ KONTAKTŮ
5. SPECIFIKACE VÝROBKU - určení technických vlastností, hodnotové analýzy atp.
6. POSOUZENÍ NABÍDEK
7. ZVÁŽENÍ MOŽNOSTÍ ROZPOČTU
8. VÝBĚR DODAVATELE
9. DOJEDNÁNÍ SMLUVNÍCH PODMÍNEK
10. UZAVŘENÍ SMLOUVY - jednorázová smlouva, nebo periodické objednávky
11. PONÁKUPNÍ ZHODNOCENÍ

 jednotlivé fáze jsou zastoupeny různě, podle druhu nákupu:
PRVNÍ NÁKUP OPAKOVANÝ NÁKUP MODIFIKOVANÝ NÁKUP
zjištění problému ne možná
určení charakteru potřeby ne možná
hledání dodavatelů ne hledání dodavatelů
navazování kontaktů ne možná
specifikace výrobku specifikace výrobku možná
posouzení nabídek ne možná
výběr dodavatele ne možná
dojednání smlouvy ne možná
uzavření smlouvy ne možná
ponákupní zhodnocení ponákupní zhodnocení ponákupní zhodnocení

Žádné komentáře:

Okomentovat