- je základní oblastí aplikace MV.
- Při provádění MV trhu, určování CO pro KOHO a v jakém ROZSAHU bude podnik produkt na trhu nabízet:
Potencionální trh – soubor spotřebitelů, kteří mají nebo mohou mít zájem o daný produkt a je pro ně fyzicky i finančně dostupný
- Aktuální trh – soubor zákazníků, kteří již daný P nakupují
- Cílový trh – ta část trhu, kterou se podnik rozhodl získat
SEGMENTACE TRHU
Segment trhu je tvořen skupinou zákazníků, kteří vykazují stejné nebo podobné potřeby, požadavky a spotřební chování a podobné reakce na marketingové akce
Pro jednotlivé vybrané segmenty pak může podnik účelově vytvářet jim odpovídající MM…
Segmentace spotřebitelského trhu:
Geografická – územní celky
Demografická – věk, pohlaví, soc. postavení, příjem, vzdělání, zam..
Psychografická – živ. Styl, osobnost
Segmentace trhu organizací:
Příslušnost k určitému odvětví či oboru
Geografická příslušnost
Provozní charakteristiky – úroveň techniky…
Chování podniku při nákupu
Žádné komentáře:
Okomentovat