Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ANALÝZA ŽIVOTNÍHO CYKLU PRODUKTU

- poskytuje důležité informace pro strategické, taktické a operativní rozhodování, pro tvorbu efektivního produktového a celkového MM

Okolnosti v jednotlivých fázích ŽCP ovlivňující marketingová rozhodnutí:
Inovací daného produktu
Cenové tvorby
Distribuce a propagace

Odlišné etapy zaznamenávající typický průběh tržeb:
Zavádění
Růst
Zralost
Útlum

ZAVÁDĚNÍ
- začíná prvním vstupem produktu na trh
- ztrátová produkce nebo mírně zisková
- nízké tržby, pomalý jejich růst

ten může být zapříčiněn:
- vysokými cenami
- malou informovaností potenciálních zákazníků
- neochotou zákazníků ke změnám jeich spotřebních znalostí
- slabinami při zabezpečování distribučních cest
- očekávání zákazníků, že časem přijde nová vylepšená verze…

při zavádění nového produktu na trh může management uplatnit vyšší či nižší úroveň nasazení jednotlivých nástrojů MM v jejich vzájemných kombinacích.

Žádné komentáře:

Okomentovat