- poskytuje důležité informace pro strategické, taktické a operativní rozhodování, pro tvorbu efektivního produktového a celkového MM
Okolnosti v jednotlivých fázích ŽCP ovlivňující marketingová rozhodnutí:
Inovací daného produktu
Cenové tvorby
Distribuce a propagace
Odlišné etapy zaznamenávající typický průběh tržeb:
Zavádění
Růst
Zralost
Útlum
ZAVÁDĚNÍ
- začíná prvním vstupem produktu na trh
- ztrátová produkce nebo mírně zisková
- nízké tržby, pomalý jejich růst
ten může být zapříčiněn:
- vysokými cenami
- malou informovaností potenciálních zákazníků
- neochotou zákazníků ke změnám jeich spotřebních znalostí
- slabinami při zabezpečování distribučních cest
- očekávání zákazníků, že časem přijde nová vylepšená verze…
při zavádění nového produktu na trh může management uplatnit vyšší či nižší úroveň nasazení jednotlivých nástrojů MM v jejich vzájemných kombinacích.
Žádné komentáře:
Okomentovat